onsdag 10 november 2010

Kom att tänka på den där bilden. Nivet, den med två tjejer som visar pattarna från en bro till bilarna som kör nedanför den? Att man, om 20 år, kommer vara mer besviken över vad man inte gjorde, än vad man gjorde. Det är sant. Jag tänker ofta på vad man kommer kunna berätta till sina barn/barnbarn (blir ju svårt när jag inte vill ha barn men... till min systers barn, kanske?). ''Jag gjorde ingenting. För jag fick inte! Jag gör fortfarande ingenting för nu är jag vuxen & fortfarande tråkig.'' Inte vet jag?

Just nu känner jag mig inte ens levande och vill bara sitta inne. För att känna att jag lever. Men oj, vilket sätt att känna att man lever på! Ska jag springa ut i underkläder för att känna mig levande? Naken, till och med? Hoppa fallskärm?! Jag tror det faktiskt räcker med att man i alla fall tar sig ut. Även fast det är snöstorm!

Jag vill göra någonting sjukt. Och det ska inte ha någonting med potatisar eller potatisodlare att göra. Fast nu ska jag äta scones. Ännu en sak som jag trodde fick mig att känna mig levande? Döhhhhhhhhh... Vilken pensionär.

3 kommentarer:

  1. Vi har typ mer gemensamt än vad någon av oss tror :D Fan vad cheesy det där lät, haha! Vill också göra något sjukt, känns som att man ska hinna plocka på sig galna minnen före man är för gammal för att kunna göra galna saker.

    SvaraRadera
  2. I KNOW!
    Vi måste hitta på någonting sjukt att göra!!

    SvaraRadera
  3. Jo, det är ju det vi har snackat om ett bra tag nu :D

    SvaraRadera

There must be some word today!
Deliver the letter, the sooner the better