lördag 22 januari 2011


Hjälp! Klockan är ju sex på morgonen!! Men jag har inte kunnat sova för det har ju varit bra saker på TV för en gångs skull... Först låg jag och grät till Saints & Soldiers. Sen tog jag en paus och såg någon film där Brad Pitt var med. Jag kommer inte riktigt ihåg om jag grät till den men det gjorde jag säkert, för jag gråter till alla filmer. Till och med till 'Miracle', hockeyfilmen.

Sen kom 'Hitta hem' eller vad det nu heter. Om hemlösa djur och så vidare. Först hade någon anmält några vilda katter som de skulle skjuta ihjäl. Killen som jobbade med 'vilda djur' åkte iväg för att söka upp katterna och hittade dem i en kartong. I kartongen låg fyra små kattungar, som var några veckor gamla. Han ville såklart inte skjuta ihjäl dem eftersom de inte var 'vildkatter' utan övergivna kattungar.

Fattar inte hur folk kan göra sånt... De borde göra tester på folk innan de får skaffa djur. Ochja, jag förstår att ens katt kan vara ute och bli påsatt, men då får man ju ta konsekvenserna ifall man inte steriliserar den/ger den p-piller. Är det så jobbigt att försöka hitta ett hem till kattungarna? Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå hur man kan vara så kall.

HURSOMHELST. Han skjöt dem inte. Sen var det en jättefin hund som var allergisk mot typ alla träd och vissa grässorter (tror jag det var) så han hade massa eksem och grejer över hela kroppen. Han var så himla fiiiin, åhhhh... Han blev inte bättre så de var tvugna att avliva honom. Kan någon förstå hur mycket jag grät (Jag gråter fortfarande hahah...)? Det hade varit roligt om alla brydde sig om djur lika mycket som de gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

There must be some word today!
Deliver the letter, the sooner the better