torsdag 26 augusti 2010

Idag är det en sån dag då allting är fel. Fult. Snett. Äckligt. Jag jobbade hela dagen och det gick riktigt bra. Riktigt, riktigt bra. Jag kände väl mig så bra så att jag var tvungen att vara dryg mot min chef. Han förstod ingenting och som tur var, gick därifrån. Vad är felet?

Jag läser bloggar, folks facebookstatus och vill spy. Vem är du? Varför tycker du synd om dig själv? Och hur behandlar du själv folk? Förstår du att du inte är snygg? Vem försöker du göra svarsjuk? Vems uppmärksamhet vill du ha?

Va ..... Alltså. Idag är allting så överdrivet. Visst är det väl så att jag ofta tänker sånt. Skrattar och klickar vidare. Men nu blir jag arg och vill ringa upp personen för att berätta hur värdelös den är. Men det är ju inte det jag egentligen tycker?
Är det kanske mig själv jag ser ner på...?

Vad är felet? Hela dagen är fel.
Eller så är Stockholm väldigt fel...
Jag är nog bara väldigt less på att vara här.

Att jag äntligen får mig lön gör mig inte ens glad. För varför får jag inte mer? Även fast det räcker och blir över. Varför får jag inte den idag istället för imorgon?


MIN BLOGG ÄR FEL.
Den tas väl bort. Någongång.
Eller så slutar jag skriva... som vanligt då, alltså?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

There must be some word today!
Deliver the letter, the sooner the better